Top 10 Tips

Ontdek Erben’s top 10 tips voor een succesvolle Daily Mile!

Lees verder

Erben’s 10 beste tips voor scholen

De kracht van The Daily Mile zit erin dat het zo simpel en leuk is om te doen. Ik heb gezien dat leerlingen die gym niet leuk vinden, wel enthousiast meedoen aan The Daily Mile. Natuurlijk is het ook belangrijk dat kinderen met lichamelijke beperkingen worden uitgedaagd om mee te doen. Hier zijn mijn top 10 tips om aan de slag te gaan met The Daily Mile!

1   Houd het simpel – raak niet verleid om het te ingewikkeld te maken! The Daily Mile moet leuk en vol te houden zijn. Op die manier kunnen kinderen mentaal, fysiek en emotioneel zoveel mogelijk uit  The Daily Mile halen.

2   Doe een omgevingsanalyse – zo weet je zeker dat The Daily Mile veilig is voor alle leerlingen.

3   Als je de route uitstippelt, creëer dan meerdere kleine rondjes, zo houd je de route interessant en uitdagend. Leerlingen kunnen dan zowel lopend als rennend zover mogelijk komen binnen 15 minuten.

4   Zorg ervoor dat de leerlingen weten dat het geen wedstrijd is – wissel vooral in het begin lopen af met rennen.

5   Iedereen moet kunnen meedoen – zorg ervoor dat alle leerlingen naar buiten kunnen met hun vriendjes en vriendinnetjes.

6   Doe het zoveel mogelijk gedurende de week – op die manier halen leerlingen het meeste uit The Daily Mile.

7   Zie het weer niet als een barrière – jassen aan in de regen, jassen uit als het te warm wordt.

8   Het is niet nodig om een warming-up te doen, of een warming-down. Ook kunnen kinderen in hun normale kleding meedoen.

9   Doe The Daily Mile wanneer het jou als leerkracht uitkomt.

10   Maak een verbinding met de les – het kan heel leuk zijn om The Daily Mile te koppelen aan het curriculum.