Ambassadeur Nicole Beukers op de Noordwijkse School

Vorige week was JOGG/The Daily Mile ambassadeur Nicole Beukers op De Noordwijkse School. Nicole was daar ter inspiratie van het thema gezond bewegen. Alle kinderen van groep 3-9  de Noordwijkse school hebben de afgelopen weken iedere maandag een mijl rond de school gerend of gewandeld  aan het einde van de lunchpauze.

De Noordwijkse school besteedt heel het jaar aandacht aan de gezondheid van de kinderen door het Europese project Erasmus+ project: A helping hand to Wellbeing. Het betreft een uitwisselingsproject met Schotland, Estland en Spanje. 4 scholen wisselen informatie uit over gezondheid, bewegen, voeding en zorgen voor en genieten van natuurlijke omgeving.

Nicole had voor de groepen eerst een kleine actieve presentatie gemaakt over het belang van bewegen en The Daily Mile. Met haar pabo/halo en topsportachtergrond was dit een groot succes. De kinderen stelden veel vragen en zaten op het puntje van hun stoel. Na alle vragen ging Nicole met de leerkrachten en 4 buurtsportcoaches en begeleiders van het Sportbedrijf en de Combiburg naar buiten. Eerst werd er fanatiek gedanst als warming-up en daarna gingen alle klassen The Daily Mile (hard)lopen.

Deze actie draagt bij aan de Goed Bezig Noordwijk aanpak! Alle (Noordwijkse) kinderen moeten in een gezonde omgeving kunnen wonen, leven en spelen. Een omgeving waarin een gezonde leefstijl lekker en normaal is. Wanneer kinderen opgroeien in een gezonde omgeving en met een gezonde leefstijl wordt dit normaal. Ieder kind verdient een omgeving waarin gezond gewoon is!

Nicole Beukers: ‘Wat was het een leuke ochtend. Als ik al die blije en rode koppies zie na het bewegen krijg ik een voldaan gevoel. Ik vind het belangrijk om kinderen te enthousiasmeren en inspireren om voldoende maar ook vooral met plezier te laten bewegen. De kinderen hoeven geen topsporter te worden, daar gaat het niet om, maar ik vind het wel belangrijk dat de kinderen bewust worden van het belang voor bewegen. Ik hoop dat ik met deze ochtend hieraan heb bijgedragen’.

Bekijk hier het filmpje: Nicole op de Noordwijkse School.